سفارش تبلیغ
صبا ویژن



شخصیت حضرت فاطمه زهرا (س) در اندیشه شهید مطهری - اندیشه مطهر
درباره نویسنده
شخصیت حضرت فاطمه زهرا (س) در اندیشه شهید مطهری - اندیشه مطهر
احسان بخش
شهید مطهری، معلم انقلاب، حاصل عمر امام سلام در اینجا می خوام که از استاد بزرگ شهید مرتضی مطهری یادی کرده باشیم. سخن گفتن از استاد مطهری بسیار مشکل است زیرا شخصیت والای ایشان دارای جنبه های روحی و معنوی بسیاری است. " او معلم اخلاق ، معلم فلسفه ،معلم تفسیر ،معلم عرفان و معلم مسائل اقتصادی بود. "
آی دی نویسنده
تماس با نویسنده


آرشیو وبلاگ
خرداد 1389


لینکهای روزانه
پایگاه اینترنتی سازمان بسیج مستضعفین [5]
ستاد اقامه نماز، کلیپها، مقالات، اخبار و ... [3]
سایت اطلاع رسانی مجمع جهانی اهل بیت [3]
پایگاه امام مهدی(عج) ـ مهدویت [6]
سایت رهبری [3]
سایت فرهنگی تبیان [5]
[آرشیو(6)]


عضویت در خبرنامه
 
لوگوی وبلاگ
شخصیت حضرت فاطمه زهرا (س) در اندیشه شهید مطهری - اندیشه مطهر

آمار بازدید
بازدید کل :26861
بازدید امروز : 0
 RSS 

   

وجود مقدس حضرت فاطمه زهرا(س) یکی از درخشان ترین چهره های والای انسانی و نمونه کامل خلقت پروردگار در قالب زن می باشد، پیروی و تاسی به چنین شاهکار آفرینش در بر گیرنده سعادت و رستگاری در دنیا و آخرت است.

حضرت زهرا(س) از نظر زندگی مادی؛ بشری چون دیگران است، اما از جنبه معنوی؛ به آنجا رسید که شناخت تمامی ابعاد شخصیتی آن حضرت بسی دشوار و دستیابی به همه جوانب آن مشکل بسیار است.

مقامی که آن بزرگوار در اثر بندگی خدا و شناخت و معرفت حضرت حق به دست آورد؛ مقامی بس بزرگ و فضایل او بی شمار است و همین حقیقت است که امام صادق(ع) فرمود: « فاطمه همان شب قدر است، هر کسی فاطمه را آن چنان که باید بشناسد، به حقیقت شب قدر را درک کرده است. علت نامگذاری آن حضرت به «فاطمه» آن است که خلایق از کنه معرفت وی بریده شدند.»

(بحارالانوار، ج ??، ص ??)

این نوشتار با توجه به هم زمانی ایام فاطمیه با شهادت استاد مطهری به بررسی گوشه هایی از شخصیت زهرای مرضیه(س)، در آثار و اندیشه این متفکر بزرگ می پردازد.

متفکری که به گفته سلاله فاطمه زهرا(س) خمینی کبیر، قلمی روان و فکری توانا در تحلیل مسائل اسلامی داشت و در سیره معصومان صاحب نظر بود.



نویسنده » احسان بخش » ساعت 7:53 عصر روز سه شنبه 89 خرداد 4